Pocket 184 pagina's

ISBN 978-90-822864-4-1 Boek     € 14,95

OMGAAN MET Remsporen
en andere
kantoorergernissen

De beste gids voor collega's op kantoor.

Dit boek gaat over de manier waarop collega's met elkaar omgaan, vergaderen, viezigheid delen, rotzooi scheppen, seksuele verhoudingen krijgen, er vreemde gewoontes nahouden. Over res­pect en empathie. Ondubbelzinnig, sarcastisch en grappig beschreven. Vooral bedoeld om onderlinge problemen bespreekbaar te maken en ergernissen op kantoor te voorkomen.

Vol tips over hoe je door elkaars zwaktes te accepteren samen sterker kunt worden.

De ‘kriebeltjes’ zijn van de hand van de auteur.

Een gids om het jaar fris mee te beginnen.


'Mijn expertise reikt niet verder dan dat van ieder ander weldenkend mens. De oplossingen en het commentaar op foute oplossingen zijn gebaseerd op logisch nadenken over oorzaak en gevolg.

Afstand nemen en logisch nadenken helpt om irritaties, fysiek of mentaal, geen ergernissen te laten worden. Neem vooral altijd respectvol en snel actie om het de kop in te drukken, laat dingen niet op z’n beloop.'

De ACHTERFLAP

Ergernissen op het werk. Wie kent ze niet? Als mensen mogen werken op ergonomisch verantwoord meubilair in een geconditioneerde kantooromgeving met een prachtig uitzicht en faciliteiten die je normaal alleen in een all inclusive vakantieoord vindt, zou je denken dat ze gelukkig zijn, goed functioneren en zeker niets te klagen hebben.

Vreemd genoeg ontstaan juist in zo’n omgeving veel ergernissen. Een irritatie sluipt zo’n habitat binnen, als het vogelgriepvirus in een leg­batterij. Slaande ruzies kunnen ontstaan over hoe iemand een toilet achterlaat, zijn rommel niet opruimt, of heftig reageert op grappig bedoelde kwink­slagen. Er wordt gekleineerd, geroddeld en bepoteld.

Veel ergernissen zijn eenvoudig op te lossen en te voor­komen. Dit boek brengt het in beeld, maakt het bespreekbaar en biedt oplossingen om de teamspirit erin te houden.

Door 25 jaar ondernemerschap heb ik ervaren waar de voet in de schoen kan wringen. Achteraf kon ik beredeneren hoe eenvoudig er­gernissen met en tussen medewerkers voorkomen hadden kunnen worden. Ik lardeer de kantoorergernissen met feitjes en humor en zet vraagtekens bij de aanpak die specialisten bedenken.

De ‘kriebeltjes’ zijn van mijn hand.